Sondă auto USB – Februarie 2009

Unul din prietenii noştri (“administrator” de căţel) a venit într-o seară cu un aparat USB pentru diagnostic auto (OBD diagnostic, VAG CAN scanner, …), al cărui cablu (USB) a fost “cercetat atent”. Spre mirarea noastră, căţelul – foarte mic dealtfel – şi cam agresiv cu tehnica, nu a muşcat decât o zonă din cablu, şi nu l-a făcut “cârnăciori” ca în desenele animate…

Istoricul defectului/accidentului

Am încercat să pisic-analizăm(*) autorul dar, probabil, fiind căţel, n-am reuşit. Înainte de a apela la specialiştii de la BAU(**) pentru a ne lămuri, ne-am apucat de treabă.

Planuri de acţiune

Nimic spectaculos, am căutat un cablu USB vechi şi ne-am scos weller-ele din dulap… De remarcat faptul că am avut prevederea de a face câteva poze cu PCB-ul şi firele, altfel … vedeţi mai departe

Piese şi unelte necesare

Vedeţi cablul donor (banal, probabil de la un UPS – nimeni nu le foloseşte!). Celelalte unelte: weller, shrink-wrap, adeziv, pensete… şi un post-it pe care să notăm firele (culorile) şi poziţiile pe PCB (semnalele).

Reparaţia propriu-zisă

Ca de obicei în astfel de situaţii, am fost pe-aproape s-o zbârcim, şi-am fi uitat să punem piesa de fixare pe cablul USB, dacă nu era nevoia de a face poze. Aşa că voi, dragi cititori, ne-aţi salvat de la o (de altfel frecventă) gafă de electronist!
Apoi, fiind doi, fiecare a crezut că celălalt a notat semnalele şi culorile, aşa că nu le-am notat nici unul: gafa Nr 2! Şi iată-ne cu firele în mână, întrebându-ne unde le lipim, şi zoom cu Canonu’ (pozele de-abia făcute) pe ecranul lui mic, să vedem ce şi unde lipim.

Rezultatul final

Oricum, cu gafe, fără gafe, a mers, şi acum testează vesel tot felul de VW-uri, Seat-uri, şi altele asemenea… Atenţia la montare – blocarea cablului cu adeziv şi o agrafă metalică (sub shrink-wrap, am uitat să pozăm…).

Alte comentarii

Cu excepţia celor care ştiu ce fac, nu recomandăm achiziţionarea unui astfel de device (uneori sub 50EUR) pentru propria maşină. Deşi poţi opri diverse beculeţe de pe bord cu el, fabricanţii au bunul obicei de a nu respecta (de la producător la producător) semnalele OBD – aşa că poţi arde diverse chestii, de la un „maţ” de 2 milioane, la un calculator (cel al maşinii) de ceva mai mult… (40 milioane?).

———————-
(*) Psihanalizăm, dar ne plac jocurile de cuvinte.
(**) Behavioral Analysis Unit = cei ce se uită la Criminal Minds (imdb…) ştiu, pentru ceilalţi, Divizia de Analiză Comportamentală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*